Taito Shop Seinäjoki verkkokaupan käyttöehdot ja tietosuoja

Taito Shop Seinäjoki (Rustoopuori Oy) verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot, päivitetty 22.4.2021.

Seuraavassa on yleiset verkkokauppatoimintaa koskevat sopimusehdot, joihin pyydämme tutustumaan ennen ostotapahtumaa.

1. YLEISET EHDOT

Taito Shop Seinäjoki verkkokauppa on Rustoopuori Oy:n (0638723-4) ylläpitämä verkkokauppa, jossa hyödykkeiden myyjänä on Taito Etelä-Pohjanmaa ry.n myymälä Taito Shop Seinäjoki (Rustoopuori Oy). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Taito Shop Seinäjoki –verkkokaupan ja asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Taito Shop Seinäjoki pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Taito Shop Seinäjoki ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Taito Shop Seinäjoen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Taito Shop Seinäjoki on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Taito Shop Seinäjoki –verkkokauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle, yhteisöille ja yrityksille Suomeen. 
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.
Asiakas on velvoitettu antamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron.
Toimitusaika-arvio on 2-8 työpäivää. Taito Shop Seinäjoki tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Taito Shop Seinäjoen – verkkokaupasta myymälän tilausjärjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Rustoopuori Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

3. TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Taito Shop Seinäjoki -verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälöidemme hinnoista. Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Emme myy kuluttajakaupan tuotteita jälleenmyytäväksi.

4. MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Maksutavat

Saatavilla olevat pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
Voit myös maksaa seuraavilla korttimaksutavoilla: Visa, Mastercard, American Express, MobilePay

Collector Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa.
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia
Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

5. TOIMITUSTAVAT

Toimituskumppani on Shipit, joka sisältää sekä postin että matkahuollon pakettipalvelut. Toimitustapoina on käytössä kirje, posti- tai matkahuollon Lähellä-paketti (nouto lähimmästä postitoimipaikasta tai lokerosta) ja kotiinkuljetus. Toimituskulut vaihtelevat toimitustavan mukaan ja ovat nähtävissä myös tilausta tehtäessä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella. Tarjoamme seuraavat toimitustavat:

Pikkupaketti (kotiin toimitus) 6,35 eur (sis. alv 24 %). Pikkupaketti toimitetaan ilmoittamaasi postiosoitteeseen 2-3 arkipäivän kuluessa paketin lähettämisestä. Pikkupakettitoimitus on mahdollinen vain tuotteille, jotka täyttävät Postin määrittelemät kulloinkin voimassa olevat enimmäismitat kirjeelle.

Matkahuolto Lähellä-paketti 6,90 eur (sis. alv 24 %). Nouto lähimmästä matkahuollon noutopisteestä 2-3 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut toimipaikkaasi, saat siitä Matkahuollolta ilmoituksen. Huomaathan, että Matkahuolto ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä -huomioi, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein tilaukseen.

Postipaketti 7,40 eur (sis. alv 24 %). Nouto lähimmästä postitoimipisteestä 2-3 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä -huomioi, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein tilaukseen.

Kotiinkuljetus 13,00 eur (sis. alv 24 %). Paketti toimitetaan kotiovellesi 2-3 arkipäivän kuluessa paketin lähettämisestä. Tilauksen yhteydessä on tärkeää ilmoittaa puhelinnumero, jotta postista voidaan soittaa ja sopia paketin vastaanottoaika. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntöviesti. Paketit jaetaan vastaanottajan osoitteeseen sisälle asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta osoitteesta, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-8 työpäivää tilauksen jättämisestä. Kuljetusaika on yleensä 2-4 arkipäivää. Mikäli emme pysty toimittamaan tuotetta luvatussa aikataulussa, ilmoitamme siitä asiakkaalle puhelimitse tai sähköpostilla.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen sisällön 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

6. ASIAKASPALAUTUS

Suomessa postimyynnin ja verkkokaupan kautta tilatuissa käyttämättömissä tuotteissa on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus (Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38). Myyjä maksaa palautuksen postituskulut kotimaan toimituksissa silloin kun palautus tehdään edullisimmalla tavalla. Palautuskulut ovat kuitenkin kuluttajan vastuulla, jos tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi.

Huom. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on nähtävissä selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Tuotteissa on oltava palautettaessa myös hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • kohta 3) ”sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota tai ettei tavaraa lainkaan voida myydä edelleen;”
  • kohta 4) ”sopimus koskee tavaraa, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa edelleen myytäväksi taikka joka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua;”

Asiakaspalautukset

Sovi asiakaspalautuksesta ottamalla yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen taitoshop@taitoep.fi

Kirjeasiakaspalautuksen enimmäismitat: 25 x 35 x 3 cm. Paino on oltava alle 2kg.
Merkitse lähetyksen päälle vastaanottajan nimi ja osoite; Taito Shop Seinäjoki, Nyykoolinkatu 25, 60100 SEINÄJOKI. Lisää kirjeeseen merkintä ”ASIAKASPALAUTUS” sekä asikaspalvelusta saamasi logistiikkatunnus. 

Paketin (yli 2 kg lähetys) palautus: Merkitse vastaanottajaksi Taito Shop Seinäjoki, Nyykoolinkatu 25, 60100 SEINÄJOKI ja logistiikkatunnus, jonka saat asiakaspalvelustamme taitoshop@taitoep.fi. Varusta paketti merkinnällä ”ASIAKASPALAUTUS”. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Huom! Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien kustannukset.

Huom! Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä tuotteissa on oltava hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lisäksi mukana on oltava kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Taito Shop Seinäjoki ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

7. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostoksestaan palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa tuotteen lähettäneeseen liikkeeseen joko sähköpostilla tai kirjeenä.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen tavarantoimittajaa vastaan kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Liity sähköpostilistalle?

Liittymällä sähköpostilistalle, saat tiedotteet uusimmista tapahtumista sekä parhaimmista tarjouksista suoraan sähköpostilaatikkoosi - LIITY HETI!